Monday, February 8, 2010

Wow! Discover New Food in Sabah

Seronok nyer bercuti! Sabah 1 feb 2010 till 6 feb 2010

Yg paling best, kat Sabah seafood dia mmg sdap n fresh! Hehehe.. Tp ada 2 mknn cambest yg baru 1st time aku mkn kat sana.

Cambest Sabah #1 Siput tarik


Kakaka. Nyam! Nyam! Siput ni tak dijumpai di KL tau. hehehe. Ni fresh. Baik punyer! Kena grg masa dia ngah idup terketar2 kat dalam kuali. 2x rebus, pastu baru leh grg ngan sos tiram. Perrgghhh... menitik air liur aku sehh..


Yg best nyer, siput tarik ni dipanggil camtu sbb masa nak mkn dia, bkn mcm siput sedut. slurp.. slurp sedut dah kuar. Tp kena tarik dia pakai jarum peniti tuh. kena tarik keluar dari cengkerang. kena ada skill tue. baru dapat tarik cpt. hehehe.. Mkn ngan nasi putih jek pun dah cukup.. Amacam? Ada brani nak coba?


Cambest Sabah #2 Corn in cup Mayonnaise + Raisin


Hehee.. aku baru 1st time mkn ni jgk. Mmg pelik pun kan? Tp ramai org Sabah oder, aku pun try jgk laa rm3 per cup. Hehehe.. raisin aku tak mkn (nasib tunang aku mkn, tak laa bazir). So aku mkn corn mayo tu jek. mmg rasa dia berbeza. Dah laa aku suka corn cenggini. Dah cari kat KL, tak sedap mcm yg aku rasa kat Sabah. hehehe..


Belakang Pasar Filipina



Ni plak salah satu seafood stall yg ada tetiap ptg kat sana. Hehehe.. leh pilih2 kedai mana kita nak. Sedap tuh! Tetiap hari masa kat sana, kitorg mkn mlm kat sini. Lain2 stall kitorg cuba. kakakaa.. sbb tu aku leh membesar bagai johan kalo dok 3-4 hari lagi kat sana. keh keh keh :P


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...